вівторок, 3 листопада 2015 р.

Аналіз роботи школи молодого бібліотекаря за 2014/2015 навчальний рік

Аналіз роботи школи молодого бібліотекаря
за 2014/2015 навчальний рік
Сучасна шкільна бібліотека є невід’ємною ланкою навчально-виховного процесу, а робота бібліотекаря стає дедалі складнішою і водночас – більш творчою.
Однією з форм роботи  з молодими,  малодосвідченими бібліотекарями є школа молодого бібліотекаря. Основна мета – передати знання, майстерність, допомогти оволодіти технологіями бібліотечної роботи.
Шкільній бібліотеці належить особливе місце в бібліотечному просторі. Насамперед вона, звичайно, навчальна бібліотека, оскільки повинна забезпечувати інформаційною літературою процес навчання. У той же час вона виконує функції спеціальної (педагогічної) бібліотеки, обслуговуючи педагогічний колектив школи, та публічної дитячої бібліотеки, надаючи учням позапрограмові матеріали, підтримуючи позакласну та позашкільну роботу.
Під час складання плану роботи школи молодого бібліотекаря враховувалися вимоги, що передбачені  нормативно-правовими документами, такими як:
Ø Закон України «Про освіту»;
Ø Закон України «Про бібліотеки і бібліотечну справу»;
Ø «Положення про бібліотеку  загальноосвітнього навчального закладу»;
Ø Маніфест шкільних бібліотек»;
Ø Типові правила користування бібліотекою загальноосвітнього навчального закладу»;
У 2014/2015 навчальному році школа молодого бібліотекаря провела чотири заняття  згідно з річним планом по проблемі «Інформаційне, культурне, освітнє і науково-методичне забезпечення змісту бібліотечної роботи, підготовка до інноваційної діяльності шкільного бібліотекаря».
         Для розв’язання поставленої проблеми було обрано шляхи і форми роботи шкільних бібліотекарів:
Ø надання методичних та практичних знань і навичок шкільним бібліотекарям в організації бібліотечного обслуговування;
Ø сприяння підвищенню методичної майстерності молодих бібліотекарів;
Ø сприяння набуттю суто професійних знань;
Ø оволодіння прогресивними формами інформаційного бібліотечно-бібліографічного обслуговування читачів.
Перше  заняття в школі молодого бібліотекаря розпочалося зі вступного слова методиста відділу освіти Брижицької О.Л., в якому було підкреслено важливу роль такої форми роботи на шляху до набуття досвіду молодими бібліотекарями, розуміння специфіки роботи. Адже переважна більшість шкільних бібліотекарів не мають спеціальної освіти, й тому передача досвіду старших колег на таких заняттях неабияк сприяє набуттю суто професійних знань.
          Молоді бібліотекарі дізналися про документи, які регламентують діяльність шкільної бібліотеки, про основні правила ведення облікової документації, розглянули механізм руху бібліотечних фондів.
 На практичних заняттях молоді бібліотекарі мали змогу  самостійно попрацювати із діловою документацією, яка стосується роботи шкільної бібліотеки.
Відвідуючи засідання  члени школи молодого бібліотекаря не тільки проявляли професійний інтерес, а й не залишались осторонь розгляду питань, що хвилюють сьогодні шкільних бібліотекарів, серед яких:
Ø шляхи формування в дітей та підлітків потреби в читанні та зверненні до бібліотеки;
Ø реорганізація простору бібліотеки відповідно до викликів часу й потреб сучасного користувача;
Ø розвиток інформаційної або, як усе частіше кажуть, гаджетної культури користувачів;

Великий творчий потенціал, професіоналізм та справжня любов до своєї справи наставника школи молодих бібліотекарів, безсумнівно, сприятимуть досягненню високих результатів в роботі з молодими кадрами.

Немає коментарів:

Дописати коментар